Nekklachten

Nekpijn is een vervelende pijn die veelal veroorzaakt wordt vanuit de spieren, banden of gewrichten. Pijn aan de nek is een klacht welk wij vaak zien in de praktijk. Vaak geven nekklachten een zeurende pijn aan één of beide zijde van de nek. De pijn kan uitstralen naar de bovenkant van de schouders. Ook hoofdpijn, duizeligheid, uitstraling naar armen en tintelingen in handen en vingers zijn symptomen die passen bij nekklachten.

Pijn aan uw nek kan u beperken in uw dagelijks leven. Bij fysiotherapie Zwaag kunnen wij u helpen met uw nekklachten. Bij de eerste afspraak proberen we te achterhalen waardoor de nekklachten zijn ontstaan. Heeft u misschien een verkeerde (werk)houding, zijn er spanningen (lichamelijk of geestelijk) of misschien is een ongeluk de oorzaak waardoor u klachten zijn begonnen. Onze fysiotherapeuten gaan dit samen met u uitzoeken.

Wanneer de fysiotherapeut in kaart heeft gebracht hoe het probleem aan uw nek is ontstaan, gaat hij/zij natuurlijk over tot behandelen. Hoe de behandeling eruit gaat zien, hangt helemaal af van de oorzaak van de klacht en wat de fysiotherapeut bij het onderzoek aan uw nek heeft waargenomen. Veelal ziet hij/zij een combinatie van problemen, zoals bijvoorbeeld minder bewegelijke gewrichtjes samen met spierproblemen. Beide worden dan aangepakt. Wordt uw klacht veroorzaakt door een verkeerde (werk)houding, dan laat uw fysiotherapeut zien hoe uw houding zou moeten zijn en gaat dit met u oefenen. Ook het meegeven van oefeningen voor thuis zullen bijdragen aan verminderen van uw nekklachten. Hiermee kunt u ook na de behandeling uw eigen nek lekker soepel en los houden.

Heeft u last van uw nek? Loopt u hier dan niet te lang mee rond. Des te eerder één van onze fysiotherapeuten u hiervoor behandeld, des te sneller bent u weer van de klachten af. Dus belt u ons snel voor een afspraak!